Saturday, February 24, 2007

Truth

အမွန္တရား = တရားေသာ + မွန္ကန္မွဳ

အမွန္တရား အေၾကာင္းေရးရန္ အမွားဘက္ မွ ခ်ည္းကပ္ သင့္သည္
ဟုထင္ပါသည္-
အမွားအေၾကာင္း ေရးလွ်င္ မာဖီေလာ Murhy's Law မ်ားကို ခ်န္ထားခဲ့၍ မရ-

“ ဘယ္အရာ ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ မွားနိုင္လို႔ မွားတာပဲ ”
ဟု မာဖီနိယာမ ၌ဆိုထားသည္-

မွားနိုင္လို႔မွားတာပဲ ဆိုတဲ့နိယာမ၏ မွန္ကန္ေၾကာင္းသက္ေသျပခ်က္ မ်ားမွာ-
-ဘာမွထင္သလို မလြယ္ဘူး
-ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အရာတိုင္းဟာ ထင္ထားတာထက္ ပိုၾကာရွည္တတ္တယ္
-မွားယြင္းနိုင္မႈ ေသာင္းေျခာက္ေထာင္ထဲမွာ မွားနိုင္ေခ်တစ္ခု ရွိေနတယ္
ဆိုရင္ အမွားအယြင္းျဖစ္ၿပီး အပ်က္စီးေစနိုင္ဆံုး ျဖစ္နိုင္ေခ်တစ္ခုဟာ
လက္သည္တရားခံအျဖစ္ ရွိေနေပလိမ့္မယ္
-ဆိုးသထက္ဆိုးလာဖို႔ ဖန္လာတဲ့အရာေတြကို ဒီအတိုင္းပဲ ထားရစ္ခဲ့ေပေတာ့
-ကိစၥတစ္ခုကို ေဆာင္ရြက္ဖို႔ အစပ်ိဳးတိုင္း သူ႔ထက္ ဦးစားေပး ျပဳလုပ္ရမယ့္
အရာတစ္ခုေတာ့ ရွိစၿမဲပဲ
-အေျဖတိုင္းက ပုစၦာေတြကို ေမြးဖြားေပးတယ္
-လူတိုင္းဟာ တစ္မ်ိဳးတစ္ဖံုစီ ရူးေနၾကတာမို႔ ရူးေၾကာင္းသက္ေသျပဖို႔
ဘယ္ျဖစ္နိုင္ပ့ါမလဲ
-သဘာ၀တရားႀကီးဟာ မုဆိုးတစ္ပိုင္း မိန္းမရုိင္းႀကီးပဲ
တဲ့..
ကဲ…
ထိုအခါ အမွန္သည္ အမွားမ်ားနွင့္ ေရာေထြးေနေသာ
ပုစၥာတပုဒ္အျဖစ္ က်ေနာ္ျမင္လာပါသည္
အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ မ်ားျပားလွေသာ ရႈေထာင့္မ်ား ရွိျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္-
တထစ္ခ် မွတ္ယူနိုင္ေသာ အမွန္မ်ား ရွိသည္ဟုေတာ့ ဆိုၾကသည္-
ထိုအရာမ်ားကို စၾကာ၀႒ာဆိုင္ရာ မွန္ကန္မွဳမ်ားဟု အညႊန္းတပ္ၾကသည္-
ထိုအထဲတြင္ေတာင္ ဒီဂရီ တစ္ခုအေနနဲ႔ ရွိပါသည္-
ဥပမာ-
ေနသည္ လူညီလွ်င္ အေနာက္မွ ထြက္သည္လို႔ သတ္မွတ္၍ ရသည္ဟု
က်ေနာ္ ေရးခဲ့ ဘူးပါသည္-
အကုန္လံုး လက္ခံနိုင္သည့္ ဒီဂရီ အရေျပာလွ်င္မူ ေနသည္ ထြက္ရမည့္
ေနရာမွ ထြက္သည္ဟု ေျပာျခင္းသည္ အမွန္ဆံုးဟု ထင္ၾကလိမ့္မည္-
သို႔ေသာ္ ေနထြက္သည္ကို ကမၻာေျမေပၚမွ မၾကည့္ပဲ စၾကာ၀ဠာ ၏
ေထာင့္တေနရာ မွ ေစာင့္ၾကည့္ ေနသူက ေနသည္ ထြက္လာျခင္း
၀င္သြားျခင္း မရွိပဲ ပံုမွန္လည္ပတ္ျခင္းသာ ရွိမည္ဟု ေျပာစရာ ရွိေသးသည္-
ေနာက္တဆင့္ တက္၍ ကမၻာေျမကို ဗဟိုျပဳ၍ မၾကည့္ ေသာသူက
ေနသည္ ေရြ႕လ်ားျခင္း မရွိပဲ တည္ၿမဲစြာ ရပ္ေနသည္ဟု
ထပ္ေျပာနိုင္ေသးသည္-
အခ်ိန္ကာလမ်ား ဘာသာတရားမ်ား ကိုသာ ပူးေပါင္းတြက္ခ်က္ခဲ့ပါမူ
စၾကာ၀ဠာထဲ၌ တည္ၿငိမ္ေနေသာ အရာဆိုသည္မွာ မရွိဟု ေျပာလိမ့္အံုးမည္-
ဟူး…… ေတာ္ေတာ္ ေမာပါသည္-
က်ေနာ္တို႔ လက္ခံထားသည့္ စၾကာ၀ဠာ ဆိုင္ရာ မွန္ကန္မႈ တခုတည္း၌ ပင္
ဘယ္ေနရာမွာ အမွန္ကန္ဆံုး ျဖစ္မလဲ ဆိုတာ ဆံုးျဖတ္ရန္ ေတာ္ေတာ္
ခက္သည္-

အဓိကမွာ ရႈေထာင့္ ျဖစ္ပါသည္-
ခင္ဗ်ားမွန္သည္ဟုယူဆလွ်င္ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈနွင့္ ပတ္သက္္ေသာ ကိစၥ
တခုျဖစ္ပါက လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား လက္ခံလွ်င္ မွန္သည္ဟု
ေကာက္ခ်က္ခ်နိုင္သည္-
အမွန္တရား ဆိုသည္ကို က်ေနာ္တို႔ ထိုကဲ့သို႔ ရွာေဖြ၍ လက္ခံထားခဲ့သည္
မဟုတ္ပါလား…..

အမွန္နွင့္ ပတ္သက္၍
( ဘယ္အခ်ိန္ကလည္းမသိေတာ့ပါ )
( ဘယ္သူေရးခဲ့မွန္း မမွတ္မိေတာ့ပါ )
( ပံုျပင္လား ၀တၳဳလား ေဆာင္းပါးလား ျပန္စဥ္းစား၍ မရေတာ့ပါ )
စာတခုဖတ္ဘူးပါသည္-
ဆိုကၠားသမား တေယာက္အေၾကာင္းျဖစ္ပါသည္-
ပုဂံၿမိဳ႕ေဟာင္း ရဲ့ အ၀င္ ဟိုင္းေ၀းလမ္းမႀကီး ေပၚမွာလို႔ေတာ့ မွတ္မိသည္-
ထိုလမ္းမွာ က်ေနာ္တို႔ နိုင္ငံ့ ဟိုင္းေ၀းလမ္းေတြရဲ့ ထံုးစံအတိုင္း
ကားနွစ္စီးစာ အသြားလမ္း အျပန္လမ္း ရွိယံု လမ္းတခုတြင္ျဖစ္သည္-
ယာဥ္စည္းကမ္းဥပေဒအရ ဆိုကၠားသည္ သူ၏ လမ္းေၾကာင္းမွန္ ျဖစ္ေသာ
လက္ယ်ာဘက္မွ ေမာင္းလာပါသည္-
ထိုအခ်ိန္ ကုန္တင္ကားတစ္စီးသည္ ဥပေဒကို ဆန္႔က်င္၍ လက္၀ဲဘက္မွ
ေမာင္းလာပါသည္ ( ဆိုကၠားနွင့္ တဲ့တဲ့တိုးမည့္ လမ္းျဖစ္သည္ )
ဆိုကၠားေပၚပါလာေသာ ခရီးသည္က ဆိုကၠားသမားကို အထိတ္တလန္႔
ေျပာသည္-
“ ေဟ့လူ ေဘးခ်ေလ ”
“ မခ်နိုင္ဘူး သူေရွာင္ရမွာ ”ဟု ျပန္ေျပာသည္-
အလြန္နီးကပ္လာၿပီ ျဖစ္၍ ခရီးသည္မွာ မေနနိုင္ေတာ့ ဆိုကၠားေပၚမွ
ခုန္ခ်လိုက္သည္္ တဆက္တည္း ဆိုကၠားလက္ကိုင္ကိုပါ ဆြဲ၍ လမ္းေဘးသို႔ ဆြဲလွည့္လိုက္သည္-
သီသီကေလး လြတ္သြားသည္-
“ ခင္ဗ်ား သိပ္မိုက္တဲ့လူပဲ ”ဟု ခရီးသည္ကေျပာသည္-
ဆိုကၠားသမားက “ ဘာ က်ေနာ္ လမ္းေၾကာင္းမွန္ဗ် သူကေျပာင္းျပန္
ေမာင္းလာတာ ဘာေၾကာင့္ အေလွ်ာ့ေပးရမွလဲ သူေလွ်ာ့ရမွာဗ် ”
“ ေအာ္ ”ဟုသာ ခရီးသည္ကျပန္ေျပာေတာ့သည္-
ေနာက္ပိုင္း ခရီးသည္ က အမွန္ဆံုးထင္ရေသာ ကိစၥတခုေတာ့
လုပ္သြားပါသည္- ၎မွာ ကားနံပါတ္ေျပာ၍ ထိုကားသည္ လမ္းေျပာင္းျပန္
ေမာင္းသြားသည္ ဆိုသည့္ အေၾကာင္းနွင့္ ထိုေနရာတြင္ စည္းကမ္းမဲ့စြာ ယာဥ္ေမာင္းေနၾကသည္
ဆိုသည့္ အေၾကာင္းသက္ဆိုင္ရာသို႔ ဖံုးဆက္အေၾကာင္းၾကားသြားသည္-
( ထိုကိစၥ အမွန္ဆံုးမဟုတ္သည္မွာ ထိုဖံုးလက္ခံသူမ်ားက ဒီေနရာမွာဂြင္ေတာ့
ေတြ႕ၿပီဆိုၿပီး ဆက္ေၾကးယူကာ စည္းကမ္းေဖာက္ခြင့္ ေပးလိုက္သည္ကို မူ
က်ေနာ္ မေရးခ်င္၍ ကြင္းစကြင္းပိတ္ထဲ တြင္သာ ထည့္ထားပါသည္ )
ဆိုကၠားသမားသည္ကား ယခုအခ်ိန္တြင္ သူ၏ အမွန္တရားအတြက္
အသက္ကို ေပးဆပ္သြားခဲ့ ၿပီလား မေျပာတတ္…..

ေနာက္ရႈေထာင့္ တခုမွထပ္စဥ္းစားနိုင္ရန္ သိုးေဆာင္းစကားပံုေလး တခုကို
မွီျငမ္း၍ ေရးခ်င္ပါေသးသည္-
အလြန္ရွည္လ်ားသည့္ ဥမင္လိုဏ္ေခါင္း အတြင္း၌ ေရာက္ေနေသာ
လူတေယာက္ အေၾကာင္းျဖစ္သည္-
ေမွာင္နဲ႔မည္းမည္း ရွိလွေသာေၾကာင့္ ရထားသံလမ္းကိုစမ္း၍ ထိုလူသည္
ဥမင္ထဲမွ ထြက္နိုင္ရန္ ေရြ႕ေနရသည္- သူ၏ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မွာ ထြက္ေပါက္
ျဖစ္သည္- အလင္းေရာင္တခုျဖစ္သည္- အလင္းေရာင္ေတြ႔ရမည့္
ထြက္ေပါက္ ျဖစ္သည္- အလင္းေရာင္ေတြ႕လွ်င္ျဖင့္ သူအျပင္ကိုေရာက္ၿပီ
အနည္းဆံုး လင္းလင္း ရွင္းရွင္း နွင့္ သြက္လက္စြာ ေရြ႕လ်ားနိုင္သည္ဟူ၍
စိတ္မွ ေတာင့္တေနခဲ့သည္-
ထိုအခ်ိန္မွာပင္ ကံေကာင္းစြာ သူေတာင္းတေနေသာ အလင္းတခုကို
ဟိုးအေ၀း၌ လွမ္းျမင္လိုက္ရသည္-
အဆံုးထိ၀မ္းသာ သြားသည္- သူေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ရသည့္ အရာတခုမဟုတ္လား-
တျဖည္းျဖည္း အလင္းတန္းသည္ သူ႔အနီးသို႔ နီးကပ္လာသည္-
၀မ္းသာေနေသာ အခ်ိန္မွာ ပင္ ထိုအလင္းတန္းတို႔သည္ သူ႔အားျဖတ္
ႀကိတ္သြားသည္- ထိုအလင္းမ်ားသည္ ရထားေခါင္းတြဲ တခု၏ မီးသီးတစံု
ျဖစ္သည္ကိုပင္ သူမသိလိုက္-
တခါတရံ၌ ခင္ဗ်ားက အမွန္တရားအတြက္ အလင္းတန္းဟုတြက္ခဲ့ရင္
ေတာင္မွ ကူညီရာမေရာက္ပဲ အဆံုးသတ္ေစမည့္ အလင္းတခုအျဖစ္
သက္ေရာက္သြားေစနိုင္သည္ ဟူေသာ စကားပံုတခုျဖစ္ပါသည္-
ေစတနာသာမွန္ခဲ့ ပါကရထားေပၚပါလာသူ ခင္ဗ်ားသည္ ေျဖသိမ့္၍
ရနိုင္ပါသည္- ထိုသို႔မဟုတ္ပဲ ဒါရထားလမ္း လူသြားလမ္းမွ မဟုတ္တာ
ငါ့လမ္းငါသြားတာ သူ႔ကို တိုက္မိသြားတာေတာ့ မတတ္နိုင္ဘူး
ဘရိတ္အုပ္ရင္ ငါ့ခရီးဖင့္တယ္ ဟူသည့္ ခင္ဗ်ားအတြက္သိပ္မွန္လြန္းေသာ
အေတြးမ်ိဳး ဆိုပါက…..

တဆက္တည္းပင္ေရးလက္စနွင့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား နားလည္နိုင္မည့္
ဥပမာတစ္ခု ထပ္ေရးခ်င္ေသးသည္-
ဗုဒၶဘုရားရွင္သည္ ဆြမ္းခံထြက္ခ်ိန္ ဆြမ္းစားခ်ိန္ တရားေဟာခ်ိန္မ်ားတြင္
ခ်စ္သား.......... ငါဘုရားသည္……….
စသည့္ အသံုးအနုံး မ်ိဳးမ်ား စာထဲ၌ ဖတ္ရသည့္ အသံုးနုံးမၽွ်သာမဟုတ္ပဲ
တကယ္ေျပာခဲ့ သည္မွာ ေသခ်ာသည္ကို ခင္ဗ်ားလက္ခံလိမ့္ မည္ဟု
ထင္ပါသည္- ၀ိပႆနာရႈေထာင့္မွ ၾကည့္လွ်င္မူ လူ ရဟန္းမရွိ ငါမရွိ
ခ်စ္သားမရွိ ရုပ္ နွင့္ နာမ္ သာရွိသည္ ဟု လက္ခံၿပီးသားျဖစ္သည္
ထိုအခါ ဘုရားရွင္သည္ ၀ိပႆနာ တရားကို မသိဘူးလားဟု စဥ္းစားလွ်င္
အင္မတန္ ရီစရာေကာင္းေသာ ပ်က္လံုးတခု သာျဖစ္ပါ လိမ့္မည္-
သို႔ေသာ္ ဘာေၾကာင့္ ထိုသို႔ ေျပာသည္ကို စဥ္းစားၾကည့္လွ်င္ ေတြ႔နိုင္ပါသည္-
စိတ္နွင့္ခႏၶာသာ ရွိေသာသူဘုန္းေပးေတာ့မည္- စိတ္နွင့္ခႏၶာသာရွိေသာသူသည္
ထိုအိမ္ဟူေခၚေသာ ရုပ္၀ထၳဳတေနရာ ၌ မတည္ၿမဲေသာ မနက္ျဖန္ဆို သည့္
သတ္မွတ္ၾကေသာ အခ်ိန္တြင္ တရားသြားေဟာရန္ ရွိသည္ ဟု ဗုဒၶဘုရား
မွမိန္႔ေတာ္မူလွ်င္ ေတာ္ေတာ္ အဆင္မေျပပါ- လိုရင္းမေရာက္ပါ-
ထိုကိစၥမ်ားအားလံုးသည္ ပညတ္ နွင့္ ပရမတ္ ကို ခြဲဲျခားတတ္ပါက ေကာင္း
စြာသေဘာေပါက္ပါလိမ့္မည္-
( ပညတ္ နွင့္ ပရမတ္ ခြဲျခားတတ္ခဲ့သည့္ အခ်ိန္၌ က်ေနာ့္၏ ဘာသာတရား
ဆိုင္ရာ ၀ိ၀ါဒမ်ား ၏ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ကို ေျဖရွင္းနိုင္ခဲ့ သည္ဟု အေၾကာင္း
အရာနွင့္ မဆိုင္ေသာ္လည္း ေစတနာတခုအေန ျဖင့္ ႀကံဳတုန္း ထည့္ေရးလိုက္
ပါရေစ- ဥပမာ အခုထိလည္း မေတြ႔ပါလား နတ္ျပည္ဆိုတာ ဘယ္ေနရာမွာလဲ
ဆိုသည့္ အေတြးမ်ိဳး )
ဤဥပမာေျပာသည္မွာ မွန္ကန္ျခင္းတရားဆိုေသာ္လည္း တခါတရံ လ်စ္လ်ဴ
ရႈရသည္ဟု ဆိုလိုခ်င္ ၍ျဖစ္သည္-
သို႔ေသာ္ လ်စ္လ်ဴရႈ ျခင္းသည္ လြင့္ျပစ္ျခင္း မဟုတ္သည္ကိုေတာ့ နားလည္
ထားရန္လိုပါသည္.....

ဆက္ေတြးလွ်င္ မ်ားစြာေတြ႕နိုင္ေသးသည္မွာ ေသခ်ာေသာ္လည္း မခြဲျခား
မစိတ္ျဖာနိုင္ပဲေတြးေသာ အေတြးမ်ားသည္ လြန္စြာ အႏၱရာယ္ မ်ားလွသည္
ကိုမူ က်ေနာ္ ယံုၾကည္ထားပါသည္-

အမွန္တရား ဆိုေသာစကားစုအတြက္ ေလာေလာဆယ္ မပါမျဖစ္ပါရမည့္
ဂုဏ္သတၱိမွာ တရားေသာ မွန္ကန္မွဳမ်ား ျဖစ္ျခင္းကို မူမေမ့သင့္ပါ-
မွန္ကန္မွဳ တခုသည္ အစြန္းတဘက္ ၌ တည္ရွိေနနိုင္ေသာ္ လည္း
အမွန္တရားသည္ အစြန္း နွစ္ဘက္ မွ လြတ္ေျမာက္ေနရန္ လိုသည္-

ထိုသို႔ေသာကိစၥမ်ားေၾကာင့္ က်ေနာ္မွန္သည္ဟု ကိစၥတခုအေပၚ ေတာ္ရုံ
တန္ရုံ နွင့္ေတာ့ က်ေနာ္ေျပာရန္ ၀န္ေလးပါသည္-

မာဖီေလာ မ်ားသည္ တေန႔ၿပီး တေန႔ တိုးပြားလ်က္ရွိသည္-
မာဖီေလာ မ်ားထဲတြင္ ေရာေထြးျခင္း နိယာမ တစ္ခု အျဖစ္ က်ေနာ္ သြား
ျဖည့္ဦးမည္-
၎မွာ
“ အမွန္တရားသည္ ဖိနပ္ အမွားတရံ စီးကာ လွဳပ္ရွား သြားလာေနသည္ ”
ဆိုသည့္ နိယာမျဖစ္သည္-
ထိုနိယာမ ကို မွန္ကန္ေၾကာင္းသက္ေသျပရန္ အတြက္ လိုရာဆြဲေတြးမည့္
အေတြးမ်ားအား အားေသာအခါမွ စဥ္းစားပါဦးမည္-

Tesla

စကားခ်ပ္-

-ဖီလိုနိယာမ

အမွားေတြကို ေလ့လာသင္ယူစဥ္မွာပဲ အမွားေတြကို လုပ္မိေလျခင္းလို႔
ဦးစြာ ပထမ နားလည္ထားရပါမယ္-

-အက်ိဳးအေၾကာင္း မညီညႊတ္သမွ် က်ေနာ္ မာဖီေလာ ေတြကို ဒီေနရာမွာ

ဆက္ေရးေန ဦးမယ္ဆိုတဲ့ သတင္းဆိုး ပါးလိုက္ပါရေစ-

 
Online -------> hits